Dla kogo są treningi Extensio?

 

Dla wszystkich w wieku 10+ na każdym poziomie zaawansowania. Zajęcia są tak ułożone aby każdy - mniej i bardziej rozciągnięty - mógł z nich skorzystać, a kadra instruktorów EXTENSIO jest nastawiona na indywidualne podejście do każdego kursanta.

 

Czym jest metoda Extensio?

 

Extensio to nazwa metody stretchingu opracowanej przez Natalię Marię Wojciechowską. Ta metoda opiera się nie tylko na oddziaływaniu poprzez ćwiczenia fizyczne, ale także na uwzględnieniu istotnego elementu procesu rozciągania, jakim jest ludzka psychika.

Założeniem metody Extensio jest sięganie głębiej niż jedynie do wiedzy na temat budowy ciała i fizycznych i toteż fizjologicznych aspektów rozciągania poprzez ćwiczenia fizyczne. Często zapominana prawda jest taka, że psychika i ciało tworzą jedność, niepodzielną całość. Bez oddziaływania na psychikę i indywidualnego podejścia do każdego nie osiągnie się maksymalnych efektów, pracując jedynie z ciałem. Tak samo bez intensywnej pracy nad ciałem nawet gotowa na ekstremalne rozciąganie psychika nie jest gwarantem zauważalnych postępów. Wszystko musi się opierać na równowadze oraz na konsekwentnym dążeniu do celu.
Metoda Extensio łączy w sobie pracę z ciałem i pracę z psychiką. Wykorzystuje dynamikę psychologicznych procesów - zarówno tych, których jesteśmy świadomi, jak i tych związanych z podświadomymi, niezależnymi od naszej woli reakcjami - aby osiągnąć najlepszy możliwy rezultat.

Gdyby chcieć opisać metodę Extensio w punktach to sprowadziłaby się do tego:

- indywidualne podejście do każdej osoby zarówno biorąc pod uwagę jej budowę anatomiczną, jak i stan psychiki oraz nastawienie do procesu rozciągania,

- odpowiedni sposób prowadzenia zajęć - oddech, modulacja głosu, sposób motywacji

- dokładne tłumaczenie procesu rozciągania w trakcie ćwiczeń,

- dokładne tłumaczenie sposobu wykonywania ćwiczeń oraz prawidłowej pracy oddechem, który ma bezpośredni wpływ na rozciaganie zarówno pod kątek fizycznym, jak i psychicznym,

- tworzenie świadomości ciała poprzez uświadamianie złożonych procesów psychologicznych oraz fizjologii rozciągania,

- budowanie siły psychicznej poprzez ćwiczenia,

- pobudzenie ciekawości nad procesami psychologicznymi.

 

Jak wyglądają treningi?

 

Podczas trwających zazwyczaj 70 minut zajęć każdy z uczestników przechodzi specjalnie opracowaną rozgrzewkę przygotowującą ciało oraz psychikę do procesu jakim jest rozciąganie. Sama rozgrzewka już zawiera w sobie elementy stretchingu tak aby w zgodzie z fizjologią ludzkiego ciała gradacyjne przejść od delikatnego rozciągania do tego bardziej wymagającego. Rozgrzewka płynnie przechodzi do części poświęconej tematyce danych zajęć, czyli ćwiczeń pod kątem szpagatów, sznurków lub pleców. Każde zajęcia są poświęcone innej tematyce aby w spokoju, bez pośpiechu móc skupić się na danych elementach i poświęcić wystarczająco dużo czasu na rozciąganie konkretnych partii mięśni:

SZPAGATY - tył ud, zginacze bioder, mięśnie czworogłowe ud, odcinek lędźwiowy kręgosłupa,
SZNURKI - mięśnie wewnętrzne ud, pośladki, odcinek lędźwiowy kręgosłupa,
PLECY- mięśnie brzucha, mięśnie międzyżebrowe, mięśnie grzbietu

Na sam koniec zajęć następuje chwila relaksacji aby spokojnie "dojść do siebie" po intensywnym treningu

Zajęcia są prowadzone przez wykwalifikowaną kadrę, która dużą część życia poświęca na szkolenia w kierunku stretchingu. Są to osoby, które przeszły kursy pierwszej pomocy, etyki instruktora, szkolenia anatomii i fizjologii pod katem stretchingu oraz trwające bardzo długo przysposobienie do prowadzenia zajęć EXTENSIO, które wymagają od prowadzących świadomości na temat procesów psychologicznych zachodzących w trakcie stretchingu.

 

Jak nie umiem szpagatu/sznurka, to czy te zajęcia są dla mnie?

 

Jak najbardziej. Nie jest wymogiem robienie tych pozycji, tylko chęć ich zrobienia oraz chęć poprawy elastyczności mięśni i ruchomości stawów

 

Mam 40 lat (lub więcej) - czy nie jestem za stary/stara aby zacząć?

 

Nigdy nie jest się za starym aby polepszyć swoją jakość życia i lepiej poczuć się ze sobą. Może nie dojdzie się (jeśli o zakres rozciągnięcia) do takich samych efektów co osoba, która zaczęła się rozciągać w wieku 4,5 albo nawet 14/15 lat, ale ogólna ruchomość stawów, elastyczność i gibkość mięśni na pewno ulegnie poprawie. Ciało tym samym stanie się sprawniejsze i świadome.

 

Nigdy wcześniej nie ćwiczyłem/am - czy te zajęcia są dla mnie?

 

Jak najbardziej! W końcu od czegoś trzeba zacząć, a najlepiej zacząć właśnie od rozciągania, które przygotowuje ciało do wszystkich innych aktywności. Stretching to nie zestaw ćwiczeń torturujących i rodem z piekła, to zestaw ćwiczeń mających doprowadzić ciało do najlepszej możliwej formy - w zależności od zapotrzebowań właściciela ciała.

 

Dlaczego mam wybrać Extensio?

 

Za Extensio stoją lata prób i błędów, lata doświadczeń z ciałem i psychiką oraz eksperymentów z różnymi metodami stretchingowymi. Treningi są opracowane tak aby przynieść ulgę i najlepsze możliwe rezultaty w poszanowaniu ludzkiego ciała i psychiki. Kadra jest dobierana bardzo selektywnie i przechodzi długie szkolenia, które skupiają się nawet na czymś takim jak odpowiednia modulacja głosu podczas zajęć by poprzez głos wpływać kojąco. Są to zajęcia z pomysłem na człowieka i z pomyśleniem o tym człowieku w sposób bardzo głęboki, a nie taki na łapu capu. A dodatkowo Extensio to w efekcie: szczuplejsza sylwetka, dotlenione ciało, lepiej ukrwione mięśnie, większa ruchomość, poczucie wygody we własnym ciele i wiele innych wspaniałych rzeczy.

 

Ile razy w tygodniu powinienem/powinnam chodzić na zajęcia?

 

Na start sugerujemy 1 w tygodniu i tak przez miesiąc, potem dwa na różne (dedykowane różnym partiom ciała) zajęcia i tak już może zostać, ale taki fajny zestaw to 3 razy w tygodniu, ale powoli i spokojnie - nie od razu.

 

Jak mam się ubrać na trening?

 

Wygoda to podsatwa. Ubierz coś, co uważasz za wygodne dla ciała i umysłu. Trening to nie pokaz mody, trening ma dać Ci zadowoloenie na każdym poziomie także związanym z tym jak czujeszsię w tym, co masz na sobie. Ubranie powinno być takie aby jak chcesz coś maskować to zamaskuj to, jak chcesz coś odsłonić to odsłoń - cokolwiek sprawi Ci przyjemność. Zazwyczaj kursanci wybierają takie zestawy:  legginsy plus koszulka, spodnie dresowe plus jakiś top. Ćwiczy się na bosaka lub w skarpetkach. Na treningi możesz przynosić własną matę, a jak nie to nie zapomnij o wzięciu ręcznika do położenia na matę.

 

To mój pierwszy trening - stresuję się..

 

Oczywiście, że możesz odczuwać stres, bo przecież przychodzisz do nowego miejsca, będziesz wśród nowych ludzi i poczujesz coś nowego - kto by się tym troszkę chociażby nie stresował? Pozwól sobie na odczuwanie tego, co chcesz i co Ci podpowiada ciało i umysł. Nie blokuj siebie i tyle. Nie zapomnij, że instruktorzy Extensio wiedzą jak sobie radzić ze "swieżynkami" - to naprawdę dobrze przygotowani i doś∑iadczeni ludzie, którzy zaoferują Ci wszelką pomoc.

 

W razie innych pytań pisz śmiało bezpośrednio do twórczyni EXTENSIO Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.