O szpagacie

Szpagat to jedna z najbardziej pożądanych pozycji. Dla osób, które regularnie się rozciągają i robią to od dziecka jest bardzo zwyczajna i stanowi część obowiązkowego repertuaru pozycji (np.: dla gimnastyków, tancerzy i sportowców zajmujących się sztukami walki). Dla wielu ze względu na:

- dość mocne i twarde ścięgna pod kolanem,

- ub /i silne mięśnie dwugłowe ud,

- lub/i przykurcze w biodrach,

jest to jednakże naprawdę trudna do osiągnięcia oraz zwyczajnie bardzo bolesna pozycja. Do tej pozycji należy podejść bardzo ostrożnie, ponieważ podczas jej wykonywania dużemu rozciągnięciu ulegają i mięśnie tyłu ud i przyczepy ścięgniste mięśni dwugłowych ud (chodzi szczególnie o przyczepy na tylnej powierzchni guza kulszowego), które łatwo ulegają nadciągnięciom, naderwaniom i zerwaniom. Trzeba mieć na uwadze, że do kontuzji w/w mięsni i przyczepów jest łatwo doprowadzić, a ich leczenie (przez częstotliwość uzywania ich w życiu codziennym - np.: pozycja siedząca) trwa bardzo długo powodując niekiedy trwałe urazy na ciele oraz psychice.

 

O treningu

 

Każdy trening Extensio jest przeznaczony dla wszystkich zdrowych osób w wieku 7-... bez przeciwskazań od lekarza do stosowania trenigu rozciągającego. Treningi Extensio są tak skomponowane by wpływały one na ogólno poprawę elastyczności wszystkich mięsni oraz zdrowej ruchomości w stawach. Są to treningi, na których zarówno osoby bardzo nieelastyczne i rozpoczynające proces rozciągania jak i te już bardzo porozciagane, odkryją nowe możliwości swojego ciała i pogłebią swoją świadomość. Treningi Extensio można potraktować nie tylko jako drogę ku lepszemu samopoczuciu fizycznemy, ale także jako drogę do zgłebiania wiedzy na temat swojego ciała, swojej psychiki, co w efekcie będzie prowadziło do zmiany jakości życia. Treningi Extensio do droga do umysły poprzez ciało, które dzięki specjalistycznemu rozciąganiu staje się naszym najwspanailszym domem, w którym chcemy spędzać czas.

 

Część ogólna

 

To zestaw odpowiednio dobranych, nieskomplikowanych ćwiczeń oddziałowujący na wszystkie partie mięśniowe, stawy oraz narządy wewnętrzne, który sam w sobie stanowi ogólnorozwojowy trening rozciągający wszystkie partie ciała. Ten zestaw ćwiczeń można stosować codziennie, nawet kilka razy:

- Rano - aby pobudzićukład nerwowy oraz krążeniowo - oddechowy do pracy i przyspieszyć wydalanie toksyn zebranych w oragnizmie po nocy,
- Popołudniu - aby między innymi rozruszać się w trakcie dnia przyspieszając tym samym krążenie i podnosząc ciśnienie krwi, co sprawia, że mózg staje się bardziej dotelniony i przez to sprawniejszy, a odciążony kręgosłup mniej doskwiera.
Wieczorem - aby rozluźnić mięśnie i się zrelaksować po całym dniu pracy sprawiając, że napięcie mięśniowe spada, co daję krwi i limfie swobodniej krązyć po organzimie. 

Aby sprawić, że ciało będzie:

  • lepiej ukrwione,
  • sprawniejsze,
  • mniej narażone na urazy,
  • odtoksycznione,
  • mniej narażone na choroby poprzez sprawniejszy układ krążeniowo-oddechowy oraz limfatyczny
  • mniej narażone na ból w stawach dzięki lepszemu ukrwieniu tkanki chrzęstnej,
  • smuklejsze dzięki odtoskycznianiu organizmu, lepszemu metabolizmowi oraz odpowiednim napięciom mięsniowym rzeźbiącym sylwetkę,

Ta część ogólna, po której następuje dalsza część treningu ma również na celu:

  • pobudzenie pompy krążeniowej w oragnizmie,
  • rozgrzanie głównych partii mięśniowych,
  • przygotowanie ciała i psychiki na proces rozciągania,
  • spowodowaniu wydzielania mazi stawowej poprzez delikatny nacisk na stawy

 

Część ogólna trwa około 25 minut minut

 

Część specjalistyczna

 

Część ogólna płynnie przechodzi w specjalistyczną i podczas tej części skupiamy się wokół pracy nad rozciąganiem pod kątem szpagatów czyli pracą nad rozciaganiem i wzmacnianiem m.in.: poniższych mięśni, grup mięśniowych:

  • mięśnie tyłu ud wraz z przyczepami pod kolanami,
  • zginacze bioder wraz z przyczepami ścięgnistymi,
  • ścięgna pod kolanami,
  • mięsnie w okolicy odcinka lędźwiowego
  • mięśnie pośladkowe,
  • mięśnie czworoglowe ud

Podczas treningu stosujemy ćwiczenia rozciągające i wzmacniające oraz stabilizujące.

Ta część trwa około 40 minut

 

Część końcowa

 

Trening kończy się chwilą relakasacji, która pozwala układowi nerwowemy na zebranie informacji po treningu, a układowi krążenia i oddechowemu daję na uspokojenie się.

 

Ta część trwa 3-5 minut

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.