"Aby trenować Extensio nie trzeba być młodym, szczupłym ani rozciągniętym. Aby zacząć wystarczy chcieć lub/i być świadomym chęci zmiany poprzez usprawnienie ciała, a co za tym idzie zainicjowaniu szeregu zmian w psychice" - Natalia Maria Wojciechowska

 

TRENINGI EXTENSIO

Optymalne ogólnorozwojowe trening rozciągające dla osób w wieku 6-106 bez przeciwskazań od lekarza.
Treningi Extensio zostały stworzone i opracowane przez Natalię Marię Wojciechowska w oparciu o ćwiczenia zaczerpnięte z jogi, pilatesu, baletu, techniki Hortona, techniki Alexandra uzupełnione jej własnymi zestawami ćwiczeń powstałymi w wyniku obserwacji natury oraz dzięki bogatej wiedzy na temat ludzkiej psychiki, anatomii i fizjologii podpartej wieloletnim doświadczeniem.

 

ĆWICZENIA EXTENSIO

 

- to autorskie ćwiczenia stworzone przez Natalię

- to także opracowane na nowo oraz wplecione w całość treningu ćwiczenia z technik mieszanych: joga, pilates, balet, technika Hortona, technika Alexandra

- każde z ćwiczeń Extensio, jak w jodze wpływa na pracę poszczególnych narządów i poprzech ich stymulację/ucisk sprawia, iż ciało zdrowieje i lepiej funkcjonuje nie tylko na zewnątrz, ale i od wewnątrz.

 

WPŁYW TRENINGOW EXTENSIO 

 

- maksymalne możliwe zdrowe rozciagnięcie mięśni oraz ścięgien,

- maksymalne możlwie zwiększenie elastyczności mięśni oraz ścięgien,

- maksymalne możliwe zwiększenie ruchomości stawów,

- znacząca poprawa gibkości, ukrwienia mięśni oraz narządów wewnętrznych,

- prawidłowe funkcjonowanie układu limfatycznego, oddechowego i wszystkich pozozstałych,

- prawidłowe ustawienie kręgów oraz krążków międzykręgowych,

- zwiększenie siły i wytrzymałości mięśni i przyczepów ścięgnistych,

- zwiększenie wytrzymałości psychicznej,

- oczyszczanie ciała z toksyn oraz lepsza przemiana materii,

- redukcję tkanki tłuszczowej,

- równomierne dokrwienie/ukrwienie wszystkich narządów,

- ogólną poprawę kondycji ciała i psychiki.

 

JAK W PRAKTYCE WYGLĄDAJĄ ZAJĘCIA?

 

Podczas trwających 70 minut zajęć każdy z uczestników przechodzi specjalistycznie opracowany 3 CZĘSCIOWY trening stretchingu:

część 1

Przygotowuje ciało oraz psychikę do procesu jakim jest rozciąganie. Ta częśc już zawiera w sobie elementy stretchingu tak aby w zgodzie z fizjologią ludzkiego ciała gradacyjne przejść od delikatnego rozciągania do tego bardziej wymagającego.  Podczas tej części w zależności od treningu ciało zostaje ukierunkowane w stronę pracy nad plecami oraz brzuchem (EXTENSIO plecy), szpagatów (EXTENSIO  szpagaty), sznurków (EXTENSIO sznurki) lub pod kątem ogólnym przy EXTENSIO MIX oraz POWER EXTENSIO

 

część 2

Ta częśc jest poświęcona intensywnemu pracowaniu nad konkretnym kierunkeim rozciągania w zależności od tego jakiej tematyce poświęcone treningi

SZPAGATY - tył ud, zginacze bioder, mięśnie czworogłowe ud, odcinek lędźwiowy kręgosłupa,
SZNURKI - mięśnie wewnętrzne ud, pośladki, odcinek lędźwiowy kręgosłupa,
PLECY- mięśnie brzucha, mięśnie międzyżebrowe, mięśnie grzbietu

Niektóre z treningów są w formie MIX i są to treningi ogólnorozwojowe lub przygotowujące pod rozciąganie w każdym z kierunków.

 

część 3

Na sam koniec zajęć następuje chwila relaksacji aby spokojnie "dojść do siebie" po intensywnym treningu

 

WIĘCEJ O TRENINGACH

 

Zajęcia są prowadzone przez wykwalifikowaną kadrę, która dużą część życia poświęca na szkolenia w kierunku stretchingu. Są to osoby, które przeszły kursy pierwszej pomocy, etyki instruktora, szkolenia anatomii i fizjologii pod katem stretchingu oraz trwające bardzo długo przysposobienie do prowadzenia zajęć EXTENSIO, które wymagają od prowadzących świadomości na temat procesów psychologicznych zachodzących w trakcie stretchingu.

Więcej informacji na temat poszczególnych treningów w zakładce RODZAJE TRENINGÓW

*Aby prowadzić treningi Extensio w swoim klubie, szkole itp. skontaktuj się z nami: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.